XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
I. Egoera.Egoera horren apurketa egiten dauen gertaera - tentsioa.
Teknika ezbardinak erabiltzen dira tentsio hau sortzeko.
Soluzio dramatikoa.
.
Egoera
Baina etorrera eta etortzen dana ez jaku ondo zehaztuta geratuko 4. ahapaldirarte, eta orduan ere ez dau itxiko bere izate misteriosoa:
2. ahapaldian gertaera, gertaerak neskarengan egiten daben eraginaz azaltzen jaku lehenengo.
Eragin tragikoa dogu hau: aurreko ahapaldiko irudi kolorista (zuri, gorri) baltzitu egiten da, eta eragin tragiko hau bere arrazoia itauntzen dauen galdera erretorikoaren bidez agertzen da: .
Itaunaren ostean zehaztu bako sujetoa daukan afirmazioa neskaren jarrera azaltzen: .
Aditz klabea; lehengo egoera baketsuari ekintzaren indarra kontra jartzen jako.
2. ahapaldi honen azkeneko nehurtitzean sujetoak ezezaguna izaten jarraitzen dau: Batek dio
.
Eta gehiago dana nehurtitz honek metrikoki 2. ahapaldia egin arren 3. ahapaldiaz egiten dau esaldia, sintaktikoki 3. ahapaldiaz egiten dau unitatea.
Sintaxiaren apurketa honek ere tentsioa sortzea egiten dau: irakurleari ebagi egiten jako sujeto ezezagun itsumustuko honek berba egingo daben momentuan.
3. ahapaldi hasieran ere ez jaku zehazten zer dinon sujeto ezezagunak; egoera misteriosoa biribiltzen daben berbak daukaguz. .